Storing op server WEB11 (Opgelost)
  • Prioriteit - Gemiddeld
  • Beïnvloedingen Server - WEB11
  • Geachte heer / mevrouw,

    Op 18-08-2017 om 10:12 kwam bij ons de melding binnen dat server WEB11 niet meer goed functioneerd.
    Op dit moment bekijken wij het probleem, wij houden u op de hoogte van deze storing.

    --- UPDATE 11:20 ---

    Om 11:20 hebben wij een reset uit gevoerd op onze server, na een herstart voeren wij nu controles uit.
    Alles draait weer stabiel, wij zullen uitzoeken hoe deze storing is ontstaan.
    Wij houden u op de hoogte.

    --- UPDATE 11:23 ---

    Storing wordt nu afgemeld van de actuele storingen, wij zullen natuurlijk uitzoeken waarom deze storing zich voordeed.

    --- AFGEMELD ---

  • Datum - 18-08-2017 10:12 - 18-08-2017 11:24
  • Laatste update - 18-08-2017 10:29
Storing MYSQL op WEB10 (Opgelost)
  • Prioriteit - Hoog
  • Beïnvloedingen Server - WEB10
  • Om 14:13 ontvingen wij een melding dat WEB10 een probleem had met haar MYSQL Service.
    Wij hebben dit onderzocht en hebben dit direct opgelost.

     

    UPDATE 03/08/2017 14:21

    Storing is opgelost

  • Datum - 03-08-2017 14:14 - 03-08-2017 14:21
  • Laatste update - 03-08-2017 14:22
incident 28-07-2016 (Opgelost)
  • Prioriteit - Hoog
  • Beïnvloedingen Server - 1212
  • Door een storing op het storage platform van SRV1 hebben wij op donderdag 28/07/2016 op vrijdag 29/07/2016 spoed onderhoud gepleegd.

    Wij hebben direct gepland onderhoud vervroegd en zo geheugen en een extra processor bijgeplaatst.

    De email is tijdelijk via een fallback op het platform via SRV2 afgeleverd.

  • Datum - 28-07-2016 16:26 - 29-07-2016 10:12
  • Laatste update - 30-03-2017 07:42
incident 23-02-2017 (Opgelost)
  • Prioriteit - Hoog
  • Beïnvloedingen Server - WEB10
  • UPDATE 23-02 10.11: is er een melding bij ons binnen gekomen over een mail storing, na onderzoek kwamen we er achter dat het ging om enkele tientallen gebruikers.
    Deze gebruikers kregen soms een bepaalde mail niet binnen, na onderzoek in onze server hebben wij enkele updates terug gezet echter kwam het probleem weer terug.

    UPDATE 23-02 12.00 : Op dit moment hebben wij besloten een restore te doen van het systeem naar voor de update, hierdoor hebben wij de mailserver uit gezet waardoor onze mail tijdelijk werd gerouteerd naar WEB11, WEB12, MX1, en MX2.
    Hierna hebben wij vannacht alle data terug gezet. en de services herstart.

    UPDATE 24-02 11.22 : Bij het restoren van onze websites is onze fallback filter niet geactiveerd en is onze restore niet goed gegaan, hierdoor onderstond er vanochtend een probleem met websites.
    Na controles van de back-ups en een nieuwe restore van de bestanden was alles weer operationeel

    UPDATE 24-02 12:30 : Op dti moment controleren wij alle klanten en hebben wij de volgende aanpassingen gedaan:

    - CLoudflare overgezet naar onze DNS Cluster dit voor snellere aanpassingen en betere regels.
    - FALLBACK MX records gelijk gezet, omdat veel van onze resellers in Cloudflare stonden met 1 mx record hebben wij alles overgezet naar onze DNS Cluster ns1.dyna-tech.nl, ns2.dyna-tech.nl, ns3.dyna-tech.nl hierdoor heeft een domeinnaam altijd 5 MX records.
     dit voorkomt verlies van e-mails bij storingen.

    - Nieuw telefoonnummer voor storingen, dit omdat wij erg werden overbelast met berichten en telefoons wat meer tijd kost en waardoor zaken langzamer duren.

    UPDATE 24-02 13:00 : Wij zullen de storing sluiten  en onze klanten informeren over de nieuwe wijzigingen.

  • Datum - 23-02-2017 10:21 - 25-02-2017 00:00
  • Laatste update - 30-03-2017 07:41
incident 30-03-2017 (Opgelost)
  • Prioriteit - Hoog
  • Beïnvloedingen Server - WEB10
  • Vannacht is WEB10 tijdelijk niet bereikbaar geweest door een fout in de configuratie van een specifieke switch waar deze server op is aangesloten.

    Om 02:44:59 uur ontvingen wij melding van een probleem op één van onze servers tijdens onderhoud aan onze switches.
    Onze beheerders hebben dit direct opgelost waarna WEB10 rond 02:55:43 uur zijn normale functionaliteit heeft kunnen hervatten.

    Voor de zekerheid hebben we WEB10 handmatig gecontroleerd en geconstateerd dat deze naar behoren functioneert.
    Mocht je onverhoopt alsnog problemen ervaren met je hostingpakket / email dan verzoeken we je om een bericht te sturen vanuit het klantenpaneel.

    Momenteel onderzoeken onze systeembeheerders de omstandigheden die tot deze problemen hebben geleid.
    Tevens zijn wij ons ervan bewust dat je door dit incident overlast hebt ervaren. Hiervoor bieden wij onze excuses aan.

  • Datum - 30-03-2017 02:44 - 30-03-2017 02:55
  • Laatste update - 30-03-2017 07:41
Onderhoud SRV1 en SRV2 (Opgelost)
  • Prioriteit - Laag
  • Onderhoud aan onze server omgeving.

    Er zal mogelijk een korte onderbreking zijn van 2 minuten.


  • Datum - 12-12-2015 23:00 - 13-12-2015 01:00
  • Laatste update - 14-12-2015 13:10
SMTP Storing op server SRV1 (Opgelost)
  • Prioriteit - Hoog
  • Op dit moment is er een storing op ons SMTP platform.

    Hierdoor is het niet mogelijk uitgaande email te versturen. Op dit moment werken wij aan een oplossing.

    Update 12/11/2015 17:01 - Opgelost

    Op dit moment draait de SMTP server weer. Momenteel zijn wij bezig met het herstellen van data.

    Het kan zijn voorkomen dat u email data tijdelijk oude bestanden bevat.

     

     

  • Datum - 12-11-2015 16:31 - 12-11-2015 17:04
  • Laatste update - 13-11-2015 10:09

Server status

Hieronder vindt u een real-time overzicht van onze servers, waar eventuele bekende problemen vermeld staan

Server HTTP FTP POP3 PHP info Server belasting Uptime
WEB10 PHP info
WEB11 PHP info